Jak zgłaszać awarię lub usterkę

Zanim zgłosimy awarię możemy sprawdzić czy przypadkiem nie jesteśmy w stanie sami rozwiązać problemu:

Informacja dla posiadaczy routerów:

  1. Należy w pierwszej kolejności sprawdzić czy jest on podłączony do prądu (powinny migać na nim diody LED).
  2. Należy również upewnić się czy kabel firmy ET-Media jest wpięty do portu oznaczonego w routerze jako Internet lub WAN.
  3. Jeżeli nasz komputer jest podłączony do routera za pomocą kabla, należy sprawdzić czy jest on w pięty do portu oznaczonego numerem 1, 2, 3 lub 4 oraz sprawdzić czy przypadkiem kabel nie wypiął się z karty sieciowej.
  4. Jeżeli nasz komputer jest podłączony do routera bezprzewodowo, należy sprawdzić czy przypadkiem nie wyłączyła się karta sieciowa (bardzo często klienci przypadkiem przyciskają przycisk na laptopach wyłączający kartę sieciową). Aby to szybko sprawdzić (gdy nie wiemy który to przycisk i która dioda LED sygnalizuje nam stan karty sieciowej), wystarczy wejść do połączeń sieciowych i wyszukać połączeń. W obecnej chwili praktycznie zawsze powinno nam się wyświetlić kilka urządzeń WIFI więc gdy program nie wyświetla nam nic to przyczyną jest wyłączona karta sieciowa.
  5. Jeżeli wszystko wydaje się być podłączone prawidłowo a router „mruga” można wyłączyć router wyciągając wtyczkę z gniazdka na 1 minutę i ponownie go włączyć. 95% zgłaszanych awarii przez naszych klientów to zawieszający się router. Urządzenia te są bardzo wrażliwe na skoki napięcia.

Informacja dla posiadaczy komputerów wpiętych bezpośrednio do sieci Elektrobit (bez użycia routera):

  1. Należy w pierwszej kolejności sprawdzić stan kabla i wtyczki oraz to czy przypadkiem nie wypięła się ona z karty sieciowej.
  2. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie czy karta sieciowa nie jest wyłączona programowo (w systemach Windows możemy to znaleźć w Panelu sterowania, w systemach Linux w terminalu za pomocą komendy ip addr show i szukamy wartości UP.

Jeśli wszystkie powyższe metody zawiodą należy zgłosić do nas awarię.

Awarie można zgłaszać:

  • w godzinach pracy (poniedziałek-piątek 9-16:30) telefonicznie bądź osobiście w siedzibie firmy ET-Media, ul. Jana Pawła II 5, tel. 82 572 44 25
  • całą dobę na specjalną linię alarmową, numer 691 516 446 lub 601 437 303. Można zadzwonić bądź przysłać SMSa (w godzinach nocnych wyłącznie SMS)
  • jeśli mamy dostęp do innego, działającego połączenia z internetem mailem na adres internet@elbi.pl, lub GG:4044525

Należy pamiętać, aby przy zgłoszeniu podać imię i nazwisko osoby która podpisywała umowę abonencką oraz adres (ulica i numer mieszkania). Należy też w miarę możliwości dokładnie opisać problem – podać jak najwięcej informacji, np. od kiedy brak połączenia, czy nie działa w ogóle, czy tylko niektóre usługi (np. tylko strony www, komunikatory, poczta czy może problemy się pojawiły podczas gry On-Line).

Jeżeli będzie to możliwe, usterka zostanie usunięta zdalnie, a jeśli nie, wówczas technik skontaktuje się z Państwem w najbliższym dniu roboczym.

Proszę pamiętać, że problemy z siecią mogą być spowodowane wirusami. W związku z tym reklamacje będą uwzględniane w ograniczonym zakresie, jeśli okaże się że nie mają Państwo aktualizacji systemu operacyjnego i aktualnego programu antywirusowego.

I jeszcze jedna ważna rzecz – gdyby przed naszą interwencją połączenie wróciło do normy, bądź sami rozwiązali Państwo problem – proszę odwołać zgłoszenie awarii! Zaoszczędzi to niepotrzebnych kosztów naszej wizyty.